Ugrás a fő tartalomra

Reggelig...

Az élethosszig tartó tanulás nálam most reggeli tartóra cserélődik. Azt gondoltam, hogy abbahagyom, de nem tudom egyenlőre abbahagyni. Megvan ennek a távtanulásnak az az előnye, hogy én osztom be az időmet, de nekem ez amennyire előny legalább annyira hátrány is.
Szóval olvasom a web2-es e-tanulást, (én még a web1-hez tartozva tanultam) és azt veszem észre, hogy ez az amit én most aktívan gyakorlok. Nagyszerű dolog, hogy nem csak olvasom hanem a gyakorlatban egyből ki is próbálom.
Azok az elvárások, amelyeket a web2-vel szemben támasztanak: nyitottság, részvétel, motiváció, visszacsatolás és értékelés ebben arendszerben (moodle) véleményem szerint teljesen megvalósul. Tetszik az a megoldási mód, hogy a "tananyag" nem követ merev határokat, lehetőséget kapunk arra, hogy a tanulási folyamat alatt kitekintgessünk más területre is, és a problémát más szemszögből is meg tudjuk vizsgálni (vagy legalábbis megismerni). Ez szerintem a nyitottságot teljes mértékben magvalósítja.
Számomra újdonságnak számít az a megoldás itt az interneten, hogy a tanulási folyamatban számítanak a véleményemre (még talán figyelembe is veszik azt), sőt lehetőséget kapok arra, hogy a saját tudásomat megoszthassam másokkal. Tudom milyen élményt jelent az a diákoknak is amikor pl. csoportban dolgozva az egyik tanuló a másiknak tud segíteni (tanítja a társát). Azért is hasznos ez a lehetőség, amikor eltérő képességű tanulók körében szeretnénk az egyéni ütemű tanulási lehetőséget biztosítani. Itt van arra mód, hogy plusz információkkal elégítsük ki az érdeklődő tanulók "étvágyát", míg a lemaradó, lassabban haladó tanulóknak sem kell "szégyenkezniük" a hiányosságaik miatt. Azt gondolom, már ez magában hordoz olyan motivációt, hogy a részt vevő tanulók maguk törekszenek arra, hogy ebbe a tanulási környezet részt vegyenek (magamról tudom, hogy ha nincs is időm tanulni, arra mindig szakítok időt, hogy a blog bejegyzéseken átfussak), kapcsolatba lépjenek egymásssal, vagyis megtegyék az első lépéseket egy újonnan kialakuló közösség megalakításához.
Számomra nagyon fontos, hogy a fejlődésem nyomon követhető, szinte azonnali visszejelzést kapok eddigi munkámról, de ha lemaradok, vagy a fonalat elvesztettem, akkor is van lehetőségem, hogy visszatérjek arra a pontra. Jó lehetőség ebben a rendszerben, hogy a tanulók is lehetőséget kapnak arra, hogy elmondják a véleményüket a tanulási folyamatról, módszerekről.
Lehetőséget kellene minden intézménynek teremtenie arra, hogy a diákjai döntsenek arról, hogy kívánják-e használni ezt a tanulási módszert (e-learning). Pedagógus hatáskör?

Megjegyzések

  1. Jó kérdést feszegetsz... Nekem nagyon tetszik ez a tanulási forma, attól függetlenül, hogy jellemzően kinyomtatom mindazt, amit el szeretnék olvasni. De a folyamatos visszajelzés szárnyakat ad!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A tanulás jövője MOOC!

Kedves Olvasó! Legutóbbi továbbképzésemmel kapcsolatos élményemet szeretném megosztani veled az alábbi rövid írásban.  Május végén fejeztem be a Tempus Közalapítvány első nyílt online kurzusát, amelynek címe: " A tanulás jövője MOOC !" A Tempus Közalapítvány elkötelezett híve a pedagógus továbbképzéseknek, ezen belül is a digitális oktatás fejlesztését és a jó gyakorlatok terjesztését kiemelt feladatuknak tekinti. Ebből kiindulva és a  korábban létrehozott   Digitális Módszertár   ötlettárba feltöltött "tudásra" építve alkotta meg ezt a képzést, amelynek célja, hogy minél több pedagógus használja és építse be a mindennapi munkába a digitális módszereket, eszközöket. Ehhez kaptam nagyon sok segítséget, ötletet, biztatást és támogatást. A kurzuson ingyenesen, saját tempómban tudtam végighaladni a Canvas LMS tanulásmenedzsment rendszer segítségével (amerikai tartalomalapú keretrendszer, amely az online tanulást teszi lehetővé). A kurzusba történő bevez...

Üzenőfal létrehozása

Próbálkozom ezekkel a web 2-es eszközökkel, és ahogy belemélyedek egyre jobban megtetszenek. Azt a baj, hogy amikor a negyedik - ötödik eszközt használom, az elsőket már el is felejtettem. Jól van ez így? Saját tanítási gyakorlatomban csak fokozatosan (pl. egy darabig kizárólag csak egyet - kettőt használnék) vezetném be. A gondolattérkép és az üzenőfal tünik számomra a legalkalmasabbnak a mindennapi használatra. Aztán majd lassan tovább. Nem akarok elveszni a sűrű rengetegbe. Üzenőfalam jelen állapotában így néz ki: http://www.protopage.com/vasarhelyi Ezt látjátok, ha klikkeltek

Feladatleadás

Megint kések a határidős feladatom leadásával, pedig nagyon igyekszem (mentségemre legyen mondva, hogy "csak 2 nap a csúszásom"). A tanfolyami aktivitásomat kellne bemutatnom, az eltelt 4-5 hét alatt (már ennyi ideje dolgozunk közösen, hogy repül az idő!). Szóval szerintem dolgoztam keményen (persze lehetett volna még szorosabban is beosztani az időt) - nagyon nehéz a saját időbeosztásom alapján gazdálkodni az idővel és a tananyaggal. A tevékenykedéseimet összefoglaltam egy dokumentumban, melyet most itt teszek közzé. http://docs.google.com/Doc?id=ddqn34dm_4sq5xxkgs