Ugrás a fő tartalomra

Reggelig...

Az élethosszig tartó tanulás nálam most reggeli tartóra cserélődik. Azt gondoltam, hogy abbahagyom, de nem tudom egyenlőre abbahagyni. Megvan ennek a távtanulásnak az az előnye, hogy én osztom be az időmet, de nekem ez amennyire előny legalább annyira hátrány is.
Szóval olvasom a web2-es e-tanulást, (én még a web1-hez tartozva tanultam) és azt veszem észre, hogy ez az amit én most aktívan gyakorlok. Nagyszerű dolog, hogy nem csak olvasom hanem a gyakorlatban egyből ki is próbálom.
Azok az elvárások, amelyeket a web2-vel szemben támasztanak: nyitottság, részvétel, motiváció, visszacsatolás és értékelés ebben arendszerben (moodle) véleményem szerint teljesen megvalósul. Tetszik az a megoldási mód, hogy a "tananyag" nem követ merev határokat, lehetőséget kapunk arra, hogy a tanulási folyamat alatt kitekintgessünk más területre is, és a problémát más szemszögből is meg tudjuk vizsgálni (vagy legalábbis megismerni). Ez szerintem a nyitottságot teljes mértékben magvalósítja.
Számomra újdonságnak számít az a megoldás itt az interneten, hogy a tanulási folyamatban számítanak a véleményemre (még talán figyelembe is veszik azt), sőt lehetőséget kapok arra, hogy a saját tudásomat megoszthassam másokkal. Tudom milyen élményt jelent az a diákoknak is amikor pl. csoportban dolgozva az egyik tanuló a másiknak tud segíteni (tanítja a társát). Azért is hasznos ez a lehetőség, amikor eltérő képességű tanulók körében szeretnénk az egyéni ütemű tanulási lehetőséget biztosítani. Itt van arra mód, hogy plusz információkkal elégítsük ki az érdeklődő tanulók "étvágyát", míg a lemaradó, lassabban haladó tanulóknak sem kell "szégyenkezniük" a hiányosságaik miatt. Azt gondolom, már ez magában hordoz olyan motivációt, hogy a részt vevő tanulók maguk törekszenek arra, hogy ebbe a tanulási környezet részt vegyenek (magamról tudom, hogy ha nincs is időm tanulni, arra mindig szakítok időt, hogy a blog bejegyzéseken átfussak), kapcsolatba lépjenek egymásssal, vagyis megtegyék az első lépéseket egy újonnan kialakuló közösség megalakításához.
Számomra nagyon fontos, hogy a fejlődésem nyomon követhető, szinte azonnali visszejelzést kapok eddigi munkámról, de ha lemaradok, vagy a fonalat elvesztettem, akkor is van lehetőségem, hogy visszatérjek arra a pontra. Jó lehetőség ebben a rendszerben, hogy a tanulók is lehetőséget kapnak arra, hogy elmondják a véleményüket a tanulási folyamatról, módszerekről.
Lehetőséget kellene minden intézménynek teremtenie arra, hogy a diákjai döntsenek arról, hogy kívánják-e használni ezt a tanulási módszert (e-learning). Pedagógus hatáskör?

Megjegyzések

  1. Jó kérdést feszegetsz... Nekem nagyon tetszik ez a tanulási forma, attól függetlenül, hogy jellemzően kinyomtatom mindazt, amit el szeretnék olvasni. De a folyamatos visszajelzés szárnyakat ad!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A tanulás jövője MOOC!

Kedves Olvasó! Legutóbbi továbbképzésemmel kapcsolatos élményemet szeretném megosztani veled az alábbi rövid írásban.  Május végén fejeztem be a Tempus Közalapítvány első nyílt online kurzusát, amelynek címe: " A tanulás jövője MOOC !" A Tempus Közalapítvány elkötelezett híve a pedagógus továbbképzéseknek, ezen belül is a digitális oktatás fejlesztését és a jó gyakorlatok terjesztését kiemelt feladatuknak tekinti. Ebből kiindulva és a  korábban létrehozott   Digitális Módszertár   ötlettárba feltöltött "tudásra" építve alkotta meg ezt a képzést, amelynek célja, hogy minél több pedagógus használja és építse be a mindennapi munkába a digitális módszereket, eszközöket. Ehhez kaptam nagyon sok segítséget, ötletet, biztatást és támogatást. A kurzuson ingyenesen, saját tempómban tudtam végighaladni a Canvas LMS tanulásmenedzsment rendszer segítségével (amerikai tartalomalapú keretrendszer, amely az online tanulást teszi lehetővé). A kurzusba történő bevez...

Üzenőfal létrehozása

Próbálkozom ezekkel a web 2-es eszközökkel, és ahogy belemélyedek egyre jobban megtetszenek. Azt a baj, hogy amikor a negyedik - ötödik eszközt használom, az elsőket már el is felejtettem. Jól van ez így? Saját tanítási gyakorlatomban csak fokozatosan (pl. egy darabig kizárólag csak egyet - kettőt használnék) vezetném be. A gondolattérkép és az üzenőfal tünik számomra a legalkalmasabbnak a mindennapi használatra. Aztán majd lassan tovább. Nem akarok elveszni a sűrű rengetegbe. Üzenőfalam jelen állapotában így néz ki: http://www.protopage.com/vasarhelyi Ezt látjátok, ha klikkeltek

Teszt-Elek

Elkezdtem a TC01A01 kódszámú feladatot, melyben leírtam az eddigi tapasztalatokat (még csak keveset). Igaz, hogy csak november 20-án határidős a feladat, de semmi gond mert addig bármikor szerkeszthető. Menet közben kitöltöttem újból az előzetes tudásszintmérő tesztet is, de azt írja, hogy az első hét után töltsem ki megint. Lehet, hogy valamit rosszul csináltam? Azt gondoltam, hogy majd a két adatot összeveti a gép, de nekem kellett. Azért van fejlődés! Bízhatok magamban, mert a keretrendszerről és szolgáltatásairól már sokkal többet tudok. Nagyon várom már a felmérést a tanulóim körében is, hogy milyen eredmények jönnek ki, (átnéztem a tesztet, Anikónak jeleztem pár dolgot -nagyon gyorsan reagált!). Jövő héten videokonferencia ! -pontos időpont egyeztetés alatt. Visszatérve a tesztre, még van tanulnivalóm pl. az itthon elterjedt LMS rendszerekről (WebCT, Moodle-ezt már kezdem kapizsgálni). A tesztben "Közösségi könyvjelzőn" a blog bejegyzéseket kell értenem? -ha igen, akkor...