Ugrás a fő tartalomra

A tanulás jövője MOOC!

Kedves Olvasó!
Legutóbbi továbbképzésemmel kapcsolatos élményemet szeretném megosztani veled az alábbi rövid írásban. 
Május végén fejeztem be a Tempus Közalapítvány első nyílt online kurzusát, amelynek címe: "A tanulás jövője MOOC!"
A Tempus Közalapítvány elkötelezett híve a pedagógus továbbképzéseknek, ezen belül is a digitális oktatás fejlesztését és a jó gyakorlatok terjesztését kiemelt feladatuknak tekinti. Ebből kiindulva és a korábban létrehozott Digitális Módszertár ötlettárba feltöltött "tudásra" építve alkotta meg ezt a képzést, amelynek célja, hogy minél több pedagógus használja és építse be a mindennapi munkába a digitális módszereket, eszközöket. Ehhez kaptam nagyon sok segítséget, ötletet, biztatást és támogatást.
A kurzuson ingyenesen, saját tempómban tudtam végighaladni a Canvas LMS tanulásmenedzsment rendszer segítségével (amerikai tartalomalapú keretrendszer, amely az online tanulást teszi lehetővé).
A kurzusba történő bevezető foglalkozások (ismerkedés a résztvevőkkel, a facilitátorokkal, bemutatkozás..) után többek között a kollaboratív tanulásról, a játékosításról, a személyre szabott oktatásról (differenciálás digitálisan), tanuló bevonásról a tanítási - tanítási folyamatba...tanulhattam és szerezhettem a mindennapi munkámban is azonnal  használható ötleteket. Nagyon sok digitális "eszközzel" ismerkedtem meg, amelyeket jó szívvel ajánlhatok mindenkinek pl. nagyon tetszett a "digitális szabadulószoba Google űrlappal" - amely a diákok kíváncsiságára és a játék szeretetére alapozva segíti a tanulási folyamatot.
A képzés sajnos befejeződött, de remélhetőleg lesz jövőre is, így ha most lemaradtál róla, akkor figyeld a Tempus Közalapítvány hirdetését, vagy kattints

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Üzenőfal létrehozása

Próbálkozom ezekkel a web 2-es eszközökkel, és ahogy belemélyedek egyre jobban megtetszenek. Azt a baj, hogy amikor a negyedik - ötödik eszközt használom, az elsőket már el is felejtettem. Jól van ez így? Saját tanítási gyakorlatomban csak fokozatosan (pl. egy darabig kizárólag csak egyet - kettőt használnék) vezetném be. A gondolattérkép és az üzenőfal tünik számomra a legalkalmasabbnak a mindennapi használatra. Aztán majd lassan tovább. Nem akarok elveszni a sűrű rengetegbe. Üzenőfalam jelen állapotában így néz ki: http://www.protopage.com/vasarhelyi Ezt látjátok, ha klikkeltek

Teszt-Elek

Elkezdtem a TC01A01 kódszámú feladatot, melyben leírtam az eddigi tapasztalatokat (még csak keveset). Igaz, hogy csak november 20-án határidős a feladat, de semmi gond mert addig bármikor szerkeszthető. Menet közben kitöltöttem újból az előzetes tudásszintmérő tesztet is, de azt írja, hogy az első hét után töltsem ki megint. Lehet, hogy valamit rosszul csináltam? Azt gondoltam, hogy majd a két adatot összeveti a gép, de nekem kellett. Azért van fejlődés! Bízhatok magamban, mert a keretrendszerről és szolgáltatásairól már sokkal többet tudok. Nagyon várom már a felmérést a tanulóim körében is, hogy milyen eredmények jönnek ki, (átnéztem a tesztet, Anikónak jeleztem pár dolgot -nagyon gyorsan reagált!). Jövő héten videokonferencia ! -pontos időpont egyeztetés alatt. Visszatérve a tesztre, még van tanulnivalóm pl. az itthon elterjedt LMS rendszerekről (WebCT, Moodle-ezt már kezdem kapizsgálni). A tesztben "Közösségi könyvjelzőn" a blog bejegyzéseket kell értenem? -ha igen, akkor...