Ugrás a fő tartalomra

Toporgok, vagy haladok...

Haladni szeretnék, de valami mindig hátráltat a tanulásban. Olvasgatom itt a tanulótársak bejegyzéseit, és már miket tudnak....
Én most jutottam el a kis feladatok közül oda, hogy ellátogassak a multimédia világába. Volt már szerencsém használni ilyen oktató anyagot, és van amelyik egészen jól használható. A könyvben ajánlott http://www.msrp.com/ portál nem működött, pedig szívesen bepillantottam volna. A leírás alapján olyasmi lehet, mint nálunk az http://www.egyszervolt.hu/ oldal, itt is lehet mesét, verset hallgatni, játszani, meseTV-t, animációkat nézni és még sokminden mást. Nekem nagyon tetszik benne az, hogy nagyrésze korosztály szerint kategorizálva található, és a netet először használó picurkáknak (meg nagyobbacskáknak is) segítséget nyújt eligazodni (bit és bájt valamint csabi címszó alatt). Az én 8 éves nagyfiam rendszeres látogatója, de az iskolában is be szoktam mutatni kisdiákjaimnak (billentyűzet, egér használatát segítő programok).
Reflektálnék arra a kérdésre is, hogy mennyire látom értelmét a diákokkal tartani a kapcsolatot aszinkron módon tanulási céllal. Való igaz, hogy sokak lehetünk a gyerekeknek, ha még a neten lógva is mi pedagógusok vagyunk jelen, de szerintem a megfelelő arányokat betartva, egyszer-egyszer biztosan szívesen vennék az ilyen jellegű feladatokat. Saját tapasztalatom még csak olyan szinre terjedt ki, hogy egy-egy versenyfeladat elérhetőségét megmutattam diákjaimnak, majd az általuk megoldott feladatokat e-mailban kértem elküldeni, melyre ugyanilyen módon kapták vissza az általam kijavított feladatsort.
Van aki szereti ezt a megoldást, de semmiképpen nem erőltetem.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Elektronikus könyvtár...

Az elektronikus könyvtárba látogattam, megkerestem Kulcsár Zsolt tanulmányát (sőt már olvasgatom is, nem mondom, hogy könnyen emésztem, de átrágom magam rajta). Nem is erről, hanem a könyvtárról, mint a tanulást segítő "eszközről" ejtenék néhány gondolatot. Nem tudom, mennyire népszerű a fiatalok körében ez az oldal (az én diákjaim egyike sem jelölte meg, hogy ajánlaná valakinek), de én mindenképpen megtenném, hogy búvárkodjanak benne. Amikor az iskolában készültünk a népmese napjára, innen ajánlottunk a gyerekenek könyvet, és a kitűzött feladatokat csak akkor tudták megoldani, ha ellátogattak erre az oldalra. Biztosan tudom, hogy akkor meglátogatták, de azóta... Azt gondolom, hogy még mindig jobban szeretünk papír alapú dokumenteket olvasni (magamból kiindulva), a gyerekek esetében is látom, hogy inkább kinyomtatják a szükséges részeket, ha olvasniuk kell (persze egyre kevesebbet, legalábbis kötelezőt). Én nem is szeretem ezt a "kötelező" megjelölést -bocsánat a ma...

Üzenőfal létrehozása

Próbálkozom ezekkel a web 2-es eszközökkel, és ahogy belemélyedek egyre jobban megtetszenek. Azt a baj, hogy amikor a negyedik - ötödik eszközt használom, az elsőket már el is felejtettem. Jól van ez így? Saját tanítási gyakorlatomban csak fokozatosan (pl. egy darabig kizárólag csak egyet - kettőt használnék) vezetném be. A gondolattérkép és az üzenőfal tünik számomra a legalkalmasabbnak a mindennapi használatra. Aztán majd lassan tovább. Nem akarok elveszni a sűrű rengetegbe. Üzenőfalam jelen állapotában így néz ki: http://www.protopage.com/vasarhelyi Ezt látjátok, ha klikkeltek

Feladatleadás

Megint kések a határidős feladatom leadásával, pedig nagyon igyekszem (mentségemre legyen mondva, hogy "csak 2 nap a csúszásom"). A tanfolyami aktivitásomat kellne bemutatnom, az eltelt 4-5 hét alatt (már ennyi ideje dolgozunk közösen, hogy repül az idő!). Szóval szerintem dolgoztam keményen (persze lehetett volna még szorosabban is beosztani az időt) - nagyon nehéz a saját időbeosztásom alapján gazdálkodni az idővel és a tananyaggal. A tevékenykedéseimet összefoglaltam egy dokumentumban, melyet most itt teszek közzé. http://docs.google.com/Doc?id=ddqn34dm_4sq5xxkgs