Ugrás a fő tartalomra

Toporgok, vagy haladok...

Haladni szeretnék, de valami mindig hátráltat a tanulásban. Olvasgatom itt a tanulótársak bejegyzéseit, és már miket tudnak....
Én most jutottam el a kis feladatok közül oda, hogy ellátogassak a multimédia világába. Volt már szerencsém használni ilyen oktató anyagot, és van amelyik egészen jól használható. A könyvben ajánlott http://www.msrp.com/ portál nem működött, pedig szívesen bepillantottam volna. A leírás alapján olyasmi lehet, mint nálunk az http://www.egyszervolt.hu/ oldal, itt is lehet mesét, verset hallgatni, játszani, meseTV-t, animációkat nézni és még sokminden mást. Nekem nagyon tetszik benne az, hogy nagyrésze korosztály szerint kategorizálva található, és a netet először használó picurkáknak (meg nagyobbacskáknak is) segítséget nyújt eligazodni (bit és bájt valamint csabi címszó alatt). Az én 8 éves nagyfiam rendszeres látogatója, de az iskolában is be szoktam mutatni kisdiákjaimnak (billentyűzet, egér használatát segítő programok).
Reflektálnék arra a kérdésre is, hogy mennyire látom értelmét a diákokkal tartani a kapcsolatot aszinkron módon tanulási céllal. Való igaz, hogy sokak lehetünk a gyerekeknek, ha még a neten lógva is mi pedagógusok vagyunk jelen, de szerintem a megfelelő arányokat betartva, egyszer-egyszer biztosan szívesen vennék az ilyen jellegű feladatokat. Saját tapasztalatom még csak olyan szinre terjedt ki, hogy egy-egy versenyfeladat elérhetőségét megmutattam diákjaimnak, majd az általuk megoldott feladatokat e-mailban kértem elküldeni, melyre ugyanilyen módon kapták vissza az általam kijavított feladatsort.
Van aki szereti ezt a megoldást, de semmiképpen nem erőltetem.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A tanulás jövője MOOC!

Kedves Olvasó! Legutóbbi továbbképzésemmel kapcsolatos élményemet szeretném megosztani veled az alábbi rövid írásban.  Május végén fejeztem be a Tempus Közalapítvány első nyílt online kurzusát, amelynek címe: " A tanulás jövője MOOC !" A Tempus Közalapítvány elkötelezett híve a pedagógus továbbképzéseknek, ezen belül is a digitális oktatás fejlesztését és a jó gyakorlatok terjesztését kiemelt feladatuknak tekinti. Ebből kiindulva és a  korábban létrehozott   Digitális Módszertár   ötlettárba feltöltött "tudásra" építve alkotta meg ezt a képzést, amelynek célja, hogy minél több pedagógus használja és építse be a mindennapi munkába a digitális módszereket, eszközöket. Ehhez kaptam nagyon sok segítséget, ötletet, biztatást és támogatást. A kurzuson ingyenesen, saját tempómban tudtam végighaladni a Canvas LMS tanulásmenedzsment rendszer segítségével (amerikai tartalomalapú keretrendszer, amely az online tanulást teszi lehetővé). A kurzusba történő bevez...

Üzenőfal létrehozása

Próbálkozom ezekkel a web 2-es eszközökkel, és ahogy belemélyedek egyre jobban megtetszenek. Azt a baj, hogy amikor a negyedik - ötödik eszközt használom, az elsőket már el is felejtettem. Jól van ez így? Saját tanítási gyakorlatomban csak fokozatosan (pl. egy darabig kizárólag csak egyet - kettőt használnék) vezetném be. A gondolattérkép és az üzenőfal tünik számomra a legalkalmasabbnak a mindennapi használatra. Aztán majd lassan tovább. Nem akarok elveszni a sűrű rengetegbe. Üzenőfalam jelen állapotában így néz ki: http://www.protopage.com/vasarhelyi Ezt látjátok, ha klikkeltek

Teszt-Elek

Elkezdtem a TC01A01 kódszámú feladatot, melyben leírtam az eddigi tapasztalatokat (még csak keveset). Igaz, hogy csak november 20-án határidős a feladat, de semmi gond mert addig bármikor szerkeszthető. Menet közben kitöltöttem újból az előzetes tudásszintmérő tesztet is, de azt írja, hogy az első hét után töltsem ki megint. Lehet, hogy valamit rosszul csináltam? Azt gondoltam, hogy majd a két adatot összeveti a gép, de nekem kellett. Azért van fejlődés! Bízhatok magamban, mert a keretrendszerről és szolgáltatásairól már sokkal többet tudok. Nagyon várom már a felmérést a tanulóim körében is, hogy milyen eredmények jönnek ki, (átnéztem a tesztet, Anikónak jeleztem pár dolgot -nagyon gyorsan reagált!). Jövő héten videokonferencia ! -pontos időpont egyeztetés alatt. Visszatérve a tesztre, még van tanulnivalóm pl. az itthon elterjedt LMS rendszerekről (WebCT, Moodle-ezt már kezdem kapizsgálni). A tesztben "Közösségi könyvjelzőn" a blog bejegyzéseket kell értenem? -ha igen, akkor...