Ugrás a fő tartalomra

Toporgok, vagy haladok...

Haladni szeretnék, de valami mindig hátráltat a tanulásban. Olvasgatom itt a tanulótársak bejegyzéseit, és már miket tudnak....
Én most jutottam el a kis feladatok közül oda, hogy ellátogassak a multimédia világába. Volt már szerencsém használni ilyen oktató anyagot, és van amelyik egészen jól használható. A könyvben ajánlott http://www.msrp.com/ portál nem működött, pedig szívesen bepillantottam volna. A leírás alapján olyasmi lehet, mint nálunk az http://www.egyszervolt.hu/ oldal, itt is lehet mesét, verset hallgatni, játszani, meseTV-t, animációkat nézni és még sokminden mást. Nekem nagyon tetszik benne az, hogy nagyrésze korosztály szerint kategorizálva található, és a netet először használó picurkáknak (meg nagyobbacskáknak is) segítséget nyújt eligazodni (bit és bájt valamint csabi címszó alatt). Az én 8 éves nagyfiam rendszeres látogatója, de az iskolában is be szoktam mutatni kisdiákjaimnak (billentyűzet, egér használatát segítő programok).
Reflektálnék arra a kérdésre is, hogy mennyire látom értelmét a diákokkal tartani a kapcsolatot aszinkron módon tanulási céllal. Való igaz, hogy sokak lehetünk a gyerekeknek, ha még a neten lógva is mi pedagógusok vagyunk jelen, de szerintem a megfelelő arányokat betartva, egyszer-egyszer biztosan szívesen vennék az ilyen jellegű feladatokat. Saját tapasztalatom még csak olyan szinre terjedt ki, hogy egy-egy versenyfeladat elérhetőségét megmutattam diákjaimnak, majd az általuk megoldott feladatokat e-mailban kértem elküldeni, melyre ugyanilyen módon kapták vissza az általam kijavított feladatsort.
Van aki szereti ezt a megoldást, de semmiképpen nem erőltetem.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A tanulás jövője MOOC!

Kedves Olvasó! Legutóbbi továbbképzésemmel kapcsolatos élményemet szeretném megosztani veled az alábbi rövid írásban.  Május végén fejeztem be a Tempus Közalapítvány első nyílt online kurzusát, amelynek címe: " A tanulás jövője MOOC !" A Tempus Közalapítvány elkötelezett híve a pedagógus továbbképzéseknek, ezen belül is a digitális oktatás fejlesztését és a jó gyakorlatok terjesztését kiemelt feladatuknak tekinti. Ebből kiindulva és a  korábban létrehozott   Digitális Módszertár   ötlettárba feltöltött "tudásra" építve alkotta meg ezt a képzést, amelynek célja, hogy minél több pedagógus használja és építse be a mindennapi munkába a digitális módszereket, eszközöket. Ehhez kaptam nagyon sok segítséget, ötletet, biztatást és támogatást. A kurzuson ingyenesen, saját tempómban tudtam végighaladni a Canvas LMS tanulásmenedzsment rendszer segítségével (amerikai tartalomalapú keretrendszer, amely az online tanulást teszi lehetővé). A kurzusba történő bevez...

Üzenőfal létrehozása

Próbálkozom ezekkel a web 2-es eszközökkel, és ahogy belemélyedek egyre jobban megtetszenek. Azt a baj, hogy amikor a negyedik - ötödik eszközt használom, az elsőket már el is felejtettem. Jól van ez így? Saját tanítási gyakorlatomban csak fokozatosan (pl. egy darabig kizárólag csak egyet - kettőt használnék) vezetném be. A gondolattérkép és az üzenőfal tünik számomra a legalkalmasabbnak a mindennapi használatra. Aztán majd lassan tovább. Nem akarok elveszni a sűrű rengetegbe. Üzenőfalam jelen állapotában így néz ki: http://www.protopage.com/vasarhelyi Ezt látjátok, ha klikkeltek

Feladatleadás

Megint kések a határidős feladatom leadásával, pedig nagyon igyekszem (mentségemre legyen mondva, hogy "csak 2 nap a csúszásom"). A tanfolyami aktivitásomat kellne bemutatnom, az eltelt 4-5 hét alatt (már ennyi ideje dolgozunk közösen, hogy repül az idő!). Szóval szerintem dolgoztam keményen (persze lehetett volna még szorosabban is beosztani az időt) - nagyon nehéz a saját időbeosztásom alapján gazdálkodni az idővel és a tananyaggal. A tevékenykedéseimet összefoglaltam egy dokumentumban, melyet most itt teszek közzé. http://docs.google.com/Doc?id=ddqn34dm_4sq5xxkgs