Ugrás a fő tartalomra

Konferencia után...

Tegnap megtörtént az első "hangos találkozásunk" ami talán egy kicsit hangosabbra sikeredett mint gondoltuk (nagy volt a visszhang). Aztán csönd lett, de folytattuk. Elég nehéz volt számomra követni az eseményeket (szimultán 6 emberre figyelni, most ki válaszol kinek és ki is kérdezte kitől), de belejöttem -megjegyzem a diákjaimnak ez a természetes. Lesz még folytatás...
Nézegetem itt a "sorstársak" írásait, és nem győzöm dícsérni őket. Annyira jól tudják színesíteni a blogjaikat a képekkel, gondoltam én is teszek ide egyet. Kipróbálom Nem is tudom miért pont ezt, szerintem nincs jelentősége, vagy mégis (a foglalkozás).
Közben olvasom Orbán Gyöngyi publikációját is az olvasásról. Szókratész intelemivel kapcsolatban von párhuzamot az írás és az internet (video) között. Sok kérdést felvet bennem! Valóban rájöhetünk hol is itt az igazság? Ki a felelős azért mert nem olvasnak a gyerekeink? Hiszen mi tanítjuk őket, mi pedig azt szeretnénk, hogy olvassanak!? Sokszor már ebben is elbizonytalanodok. Lehet, hogy inkább a "butítás" a cél? Nem tudom. Szeretném hinni, hogy nem rajtam múlik a jövőjük, és az új korban az új kihívásoknak éppúgy meg tudnak felelni, mint ahogyan azt szeretnénk. Az olvasási igénynek (vágynak) valahogy belülről kell jönnie, persze ezt a vágyat azért fel kell ébreszteni, folyamatosan éberen kell tartani.
Azt hiszem megint oda jutok ki, hogy a MOTIVÁCIÓ az amit nem lehet figyelmen kívül hagyni.
Tanulás közben újabb feladatba botlok. Látogassak el a www.ziizo.com oldalra. Ez egy olyan portál, amelyen tutorokat (tanulást támogató személy) választhatunk magunknak a minket érdeklődő témákhoz. Sajnos minimális angol tudással rendelkezem, így nagyon nem mélyültem el benne (amit észrevételezek, hogy az óradíjak elég jók, ha az ott megjelöld dollárban megadott összegek azt mutatták. Sőt még azt is észrevettem hogy az egyik online tutornak 174 tanítványa van. Kíváncsi lennék, hogy segít ennyi hallgatójának -még ha nem is egyszerre tanul mindenki).
Én minden további nélkül igénybe vennék ilyen szolgáltatást (ha érteném), de azért természetesen megnézném előtte a diákok véleményét. Hogy zsákbamacska? -de csak addig, amíg egy-két tanítvány nem mond véleményt a munkájáról. Azt hiszem a neten még inkább, bátrabban nyilvánítunk véleményt. Azt hiszem magam is szívesen kipróbálnám ilyen helyzetben. Egy - két tanítványt bevállalnék (kollégák szoktak online segítséget kérni), tapasztalatszerzésnek mindenképpen. Ha bejönne, még lehet, hogy ebből meg is tudnék élni?
És amit itt tanítanánk, az csak a saját anyagaink lehetne? Egyben tananyagszerkesztőnek is lennünk kellene? Erre jó a Creative Common használata. Egy-két jó ötlet a témában, és máris beindul a fantáziám (mondjuk nem így hajnal felé). A saját szellemi termékek felpakolásával sincs semmi gondom, persze ha sajátjaként jelölné meg valaki, az már egy kicsit bosszantó. A diákjaimtól is folyamatosan kérem, hogy jelöljék meg a forrást, ahonnan szerezték az "alapanyagokat". Én már ezzel is megelégednék, ha ez napi szinten általánossá válna. Anikó említett egy olyan oldalt, ahová pedagógusok töltenek fel anyagokat és minimális díjazásért bárki letöltheti (természetesen nekem is megvan ez a lehetőségem). Sajnos a hely nevére most nem emlékszem, de valahová feljegyeztem. Már nagyon gondolkodni sem tudok, megyek aludni.

Megjegyzések

  1. Szia!
    Nagyon belehúztál:) De tetszik!

    VálaszTörlés
  2. http://www.teacherspayteachers.com/

    "oktatók nyílt piactere" - de ez is angolul van...

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A tanulás jövője MOOC!

Kedves Olvasó! Legutóbbi továbbképzésemmel kapcsolatos élményemet szeretném megosztani veled az alábbi rövid írásban.  Május végén fejeztem be a Tempus Közalapítvány első nyílt online kurzusát, amelynek címe: " A tanulás jövője MOOC !" A Tempus Közalapítvány elkötelezett híve a pedagógus továbbképzéseknek, ezen belül is a digitális oktatás fejlesztését és a jó gyakorlatok terjesztését kiemelt feladatuknak tekinti. Ebből kiindulva és a  korábban létrehozott   Digitális Módszertár   ötlettárba feltöltött "tudásra" építve alkotta meg ezt a képzést, amelynek célja, hogy minél több pedagógus használja és építse be a mindennapi munkába a digitális módszereket, eszközöket. Ehhez kaptam nagyon sok segítséget, ötletet, biztatást és támogatást. A kurzuson ingyenesen, saját tempómban tudtam végighaladni a Canvas LMS tanulásmenedzsment rendszer segítségével (amerikai tartalomalapú keretrendszer, amely az online tanulást teszi lehetővé). A kurzusba történő bevez...

Üzenőfal létrehozása

Próbálkozom ezekkel a web 2-es eszközökkel, és ahogy belemélyedek egyre jobban megtetszenek. Azt a baj, hogy amikor a negyedik - ötödik eszközt használom, az elsőket már el is felejtettem. Jól van ez így? Saját tanítási gyakorlatomban csak fokozatosan (pl. egy darabig kizárólag csak egyet - kettőt használnék) vezetném be. A gondolattérkép és az üzenőfal tünik számomra a legalkalmasabbnak a mindennapi használatra. Aztán majd lassan tovább. Nem akarok elveszni a sűrű rengetegbe. Üzenőfalam jelen állapotában így néz ki: http://www.protopage.com/vasarhelyi Ezt látjátok, ha klikkeltek

Teszt-Elek

Elkezdtem a TC01A01 kódszámú feladatot, melyben leírtam az eddigi tapasztalatokat (még csak keveset). Igaz, hogy csak november 20-án határidős a feladat, de semmi gond mert addig bármikor szerkeszthető. Menet közben kitöltöttem újból az előzetes tudásszintmérő tesztet is, de azt írja, hogy az első hét után töltsem ki megint. Lehet, hogy valamit rosszul csináltam? Azt gondoltam, hogy majd a két adatot összeveti a gép, de nekem kellett. Azért van fejlődés! Bízhatok magamban, mert a keretrendszerről és szolgáltatásairól már sokkal többet tudok. Nagyon várom már a felmérést a tanulóim körében is, hogy milyen eredmények jönnek ki, (átnéztem a tesztet, Anikónak jeleztem pár dolgot -nagyon gyorsan reagált!). Jövő héten videokonferencia ! -pontos időpont egyeztetés alatt. Visszatérve a tesztre, még van tanulnivalóm pl. az itthon elterjedt LMS rendszerekről (WebCT, Moodle-ezt már kezdem kapizsgálni). A tesztben "Közösségi könyvjelzőn" a blog bejegyzéseket kell értenem? -ha igen, akkor...