Ugrás a fő tartalomra

Október 26.

Örömmel vettem észre, hogy már 2 rendszeres olvasóm van!
Ma egy kicsit szemezgettem a fórumok írásai között (ja lehet, hogy nem is tudod miről van szó? -hát az e-learning tanulásról, hiszen az egész naplóm erről szólna) és sok érdekes véleménnyel találkoztam. Próbálom én is képviselni az álláspontomat, a tanár - diák szerepcsere nálam "nagyon bejön", sokszor teremtettem olyan oktatási helyzetet magam körül, amikor a diákoknak kellett alaposan utánuk néznie valaminek és abból beszámolniuk a csoport előtt (pl. Hidak mint technikatörténeti érdekesség). Sok olyan információt lehet így megtudni, amiről korábban fogalmam sem volt, de hát ez benne a szép. Az is előfordult ,ár, hogy az egyik diákom, kiváló "gépzene szerkesztő" az általa használt zenszerkesztő programot mutatta be számunkra. Szerintem ez a kölcsönös tanulás mindannyiónknak hasznos.
Közben olvastam Krajcsi Attila cikkét "Az internettel kapcsolatos problémákról", (http://www.artefaktum.hu/ipis/krajcsi_inthatas.htm), melyben a net megjelenésével összefüggő problémákat boncolgat, és kiderül belőle, hogy nem is az internet generálja ezeket a problémákat. Én azért mindenképpen tartok a mai diákságnak azon "hiszékeny" mivoltától, melynek következtében az interneten olvasott, látott, hallott dolgokat készpénzként könyvel el magában. Itt óriási szerepe és azt hiszem felelőssége is van a felnőtteknek (szülő, tanár, társadalom...). Azt kellene valahogyan nagyon jó módszerrel megtanítanunk, hogy az információt szűrni tudjuk (az éjjeli víziló esete a TV reklámban).
Hu de sokat beszélek (írok), megyek aludni. Holnap is nap lesz :)

Megjegyzések

  1. Azt írtad, a diákoknak meg kell tanulniuk kritikával kezelni a net adta információkat. Nekem van olyan tanítványom, aki saját bevallása szerint gyakran tanul a wikipédiáról, de időnként közli; "hát az mekkora hülyeség volt! az órán nem ezt mondták". Azt hiszem, van remény az infók helyen kezelésére, csak dolgoznunk kell rajta! Együtt a diákokkal,mert csak így megy.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A tanulás jövője MOOC!

Kedves Olvasó! Legutóbbi továbbképzésemmel kapcsolatos élményemet szeretném megosztani veled az alábbi rövid írásban.  Május végén fejeztem be a Tempus Közalapítvány első nyílt online kurzusát, amelynek címe: " A tanulás jövője MOOC !" A Tempus Közalapítvány elkötelezett híve a pedagógus továbbképzéseknek, ezen belül is a digitális oktatás fejlesztését és a jó gyakorlatok terjesztését kiemelt feladatuknak tekinti. Ebből kiindulva és a  korábban létrehozott   Digitális Módszertár   ötlettárba feltöltött "tudásra" építve alkotta meg ezt a képzést, amelynek célja, hogy minél több pedagógus használja és építse be a mindennapi munkába a digitális módszereket, eszközöket. Ehhez kaptam nagyon sok segítséget, ötletet, biztatást és támogatást. A kurzuson ingyenesen, saját tempómban tudtam végighaladni a Canvas LMS tanulásmenedzsment rendszer segítségével (amerikai tartalomalapú keretrendszer, amely az online tanulást teszi lehetővé). A kurzusba történő bevez...

Üzenőfal létrehozása

Próbálkozom ezekkel a web 2-es eszközökkel, és ahogy belemélyedek egyre jobban megtetszenek. Azt a baj, hogy amikor a negyedik - ötödik eszközt használom, az elsőket már el is felejtettem. Jól van ez így? Saját tanítási gyakorlatomban csak fokozatosan (pl. egy darabig kizárólag csak egyet - kettőt használnék) vezetném be. A gondolattérkép és az üzenőfal tünik számomra a legalkalmasabbnak a mindennapi használatra. Aztán majd lassan tovább. Nem akarok elveszni a sűrű rengetegbe. Üzenőfalam jelen állapotában így néz ki: http://www.protopage.com/vasarhelyi Ezt látjátok, ha klikkeltek

Teszt-Elek

Elkezdtem a TC01A01 kódszámú feladatot, melyben leírtam az eddigi tapasztalatokat (még csak keveset). Igaz, hogy csak november 20-án határidős a feladat, de semmi gond mert addig bármikor szerkeszthető. Menet közben kitöltöttem újból az előzetes tudásszintmérő tesztet is, de azt írja, hogy az első hét után töltsem ki megint. Lehet, hogy valamit rosszul csináltam? Azt gondoltam, hogy majd a két adatot összeveti a gép, de nekem kellett. Azért van fejlődés! Bízhatok magamban, mert a keretrendszerről és szolgáltatásairól már sokkal többet tudok. Nagyon várom már a felmérést a tanulóim körében is, hogy milyen eredmények jönnek ki, (átnéztem a tesztet, Anikónak jeleztem pár dolgot -nagyon gyorsan reagált!). Jövő héten videokonferencia ! -pontos időpont egyeztetés alatt. Visszatérve a tesztre, még van tanulnivalóm pl. az itthon elterjedt LMS rendszerekről (WebCT, Moodle-ezt már kezdem kapizsgálni). A tesztben "Közösségi könyvjelzőn" a blog bejegyzéseket kell értenem? -ha igen, akkor...