Ugrás a fő tartalomra

Október 26.

Örömmel vettem észre, hogy már 2 rendszeres olvasóm van!
Ma egy kicsit szemezgettem a fórumok írásai között (ja lehet, hogy nem is tudod miről van szó? -hát az e-learning tanulásról, hiszen az egész naplóm erről szólna) és sok érdekes véleménnyel találkoztam. Próbálom én is képviselni az álláspontomat, a tanár - diák szerepcsere nálam "nagyon bejön", sokszor teremtettem olyan oktatási helyzetet magam körül, amikor a diákoknak kellett alaposan utánuk néznie valaminek és abból beszámolniuk a csoport előtt (pl. Hidak mint technikatörténeti érdekesség). Sok olyan információt lehet így megtudni, amiről korábban fogalmam sem volt, de hát ez benne a szép. Az is előfordult ,ár, hogy az egyik diákom, kiváló "gépzene szerkesztő" az általa használt zenszerkesztő programot mutatta be számunkra. Szerintem ez a kölcsönös tanulás mindannyiónknak hasznos.
Közben olvastam Krajcsi Attila cikkét "Az internettel kapcsolatos problémákról", (http://www.artefaktum.hu/ipis/krajcsi_inthatas.htm), melyben a net megjelenésével összefüggő problémákat boncolgat, és kiderül belőle, hogy nem is az internet generálja ezeket a problémákat. Én azért mindenképpen tartok a mai diákságnak azon "hiszékeny" mivoltától, melynek következtében az interneten olvasott, látott, hallott dolgokat készpénzként könyvel el magában. Itt óriási szerepe és azt hiszem felelőssége is van a felnőtteknek (szülő, tanár, társadalom...). Azt kellene valahogyan nagyon jó módszerrel megtanítanunk, hogy az információt szűrni tudjuk (az éjjeli víziló esete a TV reklámban).
Hu de sokat beszélek (írok), megyek aludni. Holnap is nap lesz :)

Megjegyzések

  1. Azt írtad, a diákoknak meg kell tanulniuk kritikával kezelni a net adta információkat. Nekem van olyan tanítványom, aki saját bevallása szerint gyakran tanul a wikipédiáról, de időnként közli; "hát az mekkora hülyeség volt! az órán nem ezt mondták". Azt hiszem, van remény az infók helyen kezelésére, csak dolgoznunk kell rajta! Együtt a diákokkal,mert csak így megy.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Elektronikus könyvtár...

Az elektronikus könyvtárba látogattam, megkerestem Kulcsár Zsolt tanulmányát (sőt már olvasgatom is, nem mondom, hogy könnyen emésztem, de átrágom magam rajta). Nem is erről, hanem a könyvtárról, mint a tanulást segítő "eszközről" ejtenék néhány gondolatot. Nem tudom, mennyire népszerű a fiatalok körében ez az oldal (az én diákjaim egyike sem jelölte meg, hogy ajánlaná valakinek), de én mindenképpen megtenném, hogy búvárkodjanak benne. Amikor az iskolában készültünk a népmese napjára, innen ajánlottunk a gyerekenek könyvet, és a kitűzött feladatokat csak akkor tudták megoldani, ha ellátogattak erre az oldalra. Biztosan tudom, hogy akkor meglátogatták, de azóta... Azt gondolom, hogy még mindig jobban szeretünk papír alapú dokumenteket olvasni (magamból kiindulva), a gyerekek esetében is látom, hogy inkább kinyomtatják a szükséges részeket, ha olvasniuk kell (persze egyre kevesebbet, legalábbis kötelezőt). Én nem is szeretem ezt a "kötelező" megjelölést -bocsánat a ma...

Üzenőfal létrehozása

Próbálkozom ezekkel a web 2-es eszközökkel, és ahogy belemélyedek egyre jobban megtetszenek. Azt a baj, hogy amikor a negyedik - ötödik eszközt használom, az elsőket már el is felejtettem. Jól van ez így? Saját tanítási gyakorlatomban csak fokozatosan (pl. egy darabig kizárólag csak egyet - kettőt használnék) vezetném be. A gondolattérkép és az üzenőfal tünik számomra a legalkalmasabbnak a mindennapi használatra. Aztán majd lassan tovább. Nem akarok elveszni a sűrű rengetegbe. Üzenőfalam jelen állapotában így néz ki: http://www.protopage.com/vasarhelyi Ezt látjátok, ha klikkeltek

Feladatleadás

Megint kések a határidős feladatom leadásával, pedig nagyon igyekszem (mentségemre legyen mondva, hogy "csak 2 nap a csúszásom"). A tanfolyami aktivitásomat kellne bemutatnom, az eltelt 4-5 hét alatt (már ennyi ideje dolgozunk közösen, hogy repül az idő!). Szóval szerintem dolgoztam keményen (persze lehetett volna még szorosabban is beosztani az időt) - nagyon nehéz a saját időbeosztásom alapján gazdálkodni az idővel és a tananyaggal. A tevékenykedéseimet összefoglaltam egy dokumentumban, melyet most itt teszek közzé. http://docs.google.com/Doc?id=ddqn34dm_4sq5xxkgs