Ugrás a fő tartalomra

Október 26.

Örömmel vettem észre, hogy már 2 rendszeres olvasóm van!
Ma egy kicsit szemezgettem a fórumok írásai között (ja lehet, hogy nem is tudod miről van szó? -hát az e-learning tanulásról, hiszen az egész naplóm erről szólna) és sok érdekes véleménnyel találkoztam. Próbálom én is képviselni az álláspontomat, a tanár - diák szerepcsere nálam "nagyon bejön", sokszor teremtettem olyan oktatási helyzetet magam körül, amikor a diákoknak kellett alaposan utánuk néznie valaminek és abból beszámolniuk a csoport előtt (pl. Hidak mint technikatörténeti érdekesség). Sok olyan információt lehet így megtudni, amiről korábban fogalmam sem volt, de hát ez benne a szép. Az is előfordult ,ár, hogy az egyik diákom, kiváló "gépzene szerkesztő" az általa használt zenszerkesztő programot mutatta be számunkra. Szerintem ez a kölcsönös tanulás mindannyiónknak hasznos.
Közben olvastam Krajcsi Attila cikkét "Az internettel kapcsolatos problémákról", (http://www.artefaktum.hu/ipis/krajcsi_inthatas.htm), melyben a net megjelenésével összefüggő problémákat boncolgat, és kiderül belőle, hogy nem is az internet generálja ezeket a problémákat. Én azért mindenképpen tartok a mai diákságnak azon "hiszékeny" mivoltától, melynek következtében az interneten olvasott, látott, hallott dolgokat készpénzként könyvel el magában. Itt óriási szerepe és azt hiszem felelőssége is van a felnőtteknek (szülő, tanár, társadalom...). Azt kellene valahogyan nagyon jó módszerrel megtanítanunk, hogy az információt szűrni tudjuk (az éjjeli víziló esete a TV reklámban).
Hu de sokat beszélek (írok), megyek aludni. Holnap is nap lesz :)

Megjegyzések

  1. Azt írtad, a diákoknak meg kell tanulniuk kritikával kezelni a net adta információkat. Nekem van olyan tanítványom, aki saját bevallása szerint gyakran tanul a wikipédiáról, de időnként közli; "hát az mekkora hülyeség volt! az órán nem ezt mondták". Azt hiszem, van remény az infók helyen kezelésére, csak dolgoznunk kell rajta! Együtt a diákokkal,mert csak így megy.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A tanulás jövője MOOC!

Kedves Olvasó! Legutóbbi továbbképzésemmel kapcsolatos élményemet szeretném megosztani veled az alábbi rövid írásban.  Május végén fejeztem be a Tempus Közalapítvány első nyílt online kurzusát, amelynek címe: " A tanulás jövője MOOC !" A Tempus Közalapítvány elkötelezett híve a pedagógus továbbképzéseknek, ezen belül is a digitális oktatás fejlesztését és a jó gyakorlatok terjesztését kiemelt feladatuknak tekinti. Ebből kiindulva és a  korábban létrehozott   Digitális Módszertár   ötlettárba feltöltött "tudásra" építve alkotta meg ezt a képzést, amelynek célja, hogy minél több pedagógus használja és építse be a mindennapi munkába a digitális módszereket, eszközöket. Ehhez kaptam nagyon sok segítséget, ötletet, biztatást és támogatást. A kurzuson ingyenesen, saját tempómban tudtam végighaladni a Canvas LMS tanulásmenedzsment rendszer segítségével (amerikai tartalomalapú keretrendszer, amely az online tanulást teszi lehetővé). A kurzusba történő bevez...

Üzenőfal létrehozása

Próbálkozom ezekkel a web 2-es eszközökkel, és ahogy belemélyedek egyre jobban megtetszenek. Azt a baj, hogy amikor a negyedik - ötödik eszközt használom, az elsőket már el is felejtettem. Jól van ez így? Saját tanítási gyakorlatomban csak fokozatosan (pl. egy darabig kizárólag csak egyet - kettőt használnék) vezetném be. A gondolattérkép és az üzenőfal tünik számomra a legalkalmasabbnak a mindennapi használatra. Aztán majd lassan tovább. Nem akarok elveszni a sűrű rengetegbe. Üzenőfalam jelen állapotában így néz ki: http://www.protopage.com/vasarhelyi Ezt látjátok, ha klikkeltek

Feladatleadás

Megint kések a határidős feladatom leadásával, pedig nagyon igyekszem (mentségemre legyen mondva, hogy "csak 2 nap a csúszásom"). A tanfolyami aktivitásomat kellne bemutatnom, az eltelt 4-5 hét alatt (már ennyi ideje dolgozunk közösen, hogy repül az idő!). Szóval szerintem dolgoztam keményen (persze lehetett volna még szorosabban is beosztani az időt) - nagyon nehéz a saját időbeosztásom alapján gazdálkodni az idővel és a tananyaggal. A tevékenykedéseimet összefoglaltam egy dokumentumban, melyet most itt teszek közzé. http://docs.google.com/Doc?id=ddqn34dm_4sq5xxkgs