Ugrás a fő tartalomra

Mit csináltam eddig?

Hát véleményem szerint már nagyon sok mindent, de mégis úgy érzem, hogy alig haladok valahová. Olyan sok információt kapok mindig amikor belépek a tenegen-be, hogy csak kapkodom a fejem. Rájövök, hogy még ezt a cikket sem olvastam el, pedig már beszélgetés is van róla. Azért nem csüggedek, de örülök, hogy őszi szünet van, így legalább egy kicsit pótolhatok.
Szóval eddigi cselekedeteim:
2009 október 22-én kaptam levelet Gelencsér Anikótól, melyben tájékoztatott hogyan tudok regisztrálni a http://www.tenegen.eu/tmoodle oldalon. Nem késlekedtem sokat, másnapra megtörtént a regisztráció és elkezdtem ismerkedni a Moodle keretrendszerrel (számomra új felület). Próbálkoztam hirtelen a bemutatkozással az Agórán, mely kis segítséggel megtörtént.

Október 23-án Marika fórum felvetéséhez hozzászólva, próbáltam gondolataimat kifejteni, hogy az e-learning módszerek bevezetéséhez kapcsolódó erőforrás ellátottságban mi a tapasztalatom. Én azt gondolom, hogy bármely módszer bevezetése, alkalmazása és elterjedése a pedagógus személyes hozzáállásán múlik. Ismert olyan iskola számomra, ahol évek óta porosodnak az interaktív táblák a szertárban, nem nyút hozzá a takarító nénin kívül senki. Itt azért a továbbképzéseknek is fontos szerepe lenne, mielőtt bevezetésre kerül valami, előtte célszerű megismerteteni a használókkal (jelen esetben a pedagógusokkal).

Jó dolognak tartom, hogy megismerhetem mások véleményét is a témában, ez sok esetben még tantestületen belül is sokszor hiányzik.

Több fórum felvetéshez hozzászóltam (szerepcsere, kreativitás és az iskola, NET generáció), és próbálom követni a Ti hozzászólásaitokat is, bevallom néha elvesztem szemem elől az utat. Szeretném nyomon követni a számomra érdekesnek vélt felvetéseket, ezért beiratkoztam néhány tanulási naplóba rendszeres olvasónak, így talán nem maradok le a folyamatról.


Eddig nem is figyeltem a formázásokra, pedig így sorkizártan szebb a megjelenés!


Visszatérve a munkálkodásaimra, olvasgattam a könyvet (tananyagot), és végeztem a gyakorlatokat is. Néha kicsit melléfogtam (üzenetet küldtem a Farkas Robinak pedig Marikának szerettem volna, majd Rétsághy Zsoltnak újra elküldte az üdvözlést), keresgéltem a fogalomtárban (amit nagyon hasznosnak találok, és vallom, hogy a tanulás folyamatában sok esetben ott akad el a dolog, hogy nem vagyunk tiszában egy-egy szó jelentésével, tartalmával). Itt az e-learning keretrendszer kifejezésnek néztem utána (majd a többi fogalommal ismerkedtem, sőt saját fogalmat is illesztettem be, melyhez még képet is sikerült társítanom).

Természetesen a játékokról sem mondtam le (pedig nem is vagyok egy nagy játékos), a keresztrejtvény mellett kipróbáltam az akasztófát, a sudokut (itt egy kicsit bosszankodtam, mert csak a fogalmak megadása után számolta a pontjaimat, pedig hamarabb kitöltöttem), a rejtett szavakat és képeket. Hasznosnak véltem a fogalmak tanulásához, ezért némelyikkel többször is próbálkoztam.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A tanulás jövője MOOC!

Kedves Olvasó! Legutóbbi továbbképzésemmel kapcsolatos élményemet szeretném megosztani veled az alábbi rövid írásban.  Május végén fejeztem be a Tempus Közalapítvány első nyílt online kurzusát, amelynek címe: " A tanulás jövője MOOC !" A Tempus Közalapítvány elkötelezett híve a pedagógus továbbképzéseknek, ezen belül is a digitális oktatás fejlesztését és a jó gyakorlatok terjesztését kiemelt feladatuknak tekinti. Ebből kiindulva és a  korábban létrehozott   Digitális Módszertár   ötlettárba feltöltött "tudásra" építve alkotta meg ezt a képzést, amelynek célja, hogy minél több pedagógus használja és építse be a mindennapi munkába a digitális módszereket, eszközöket. Ehhez kaptam nagyon sok segítséget, ötletet, biztatást és támogatást. A kurzuson ingyenesen, saját tempómban tudtam végighaladni a Canvas LMS tanulásmenedzsment rendszer segítségével (amerikai tartalomalapú keretrendszer, amely az online tanulást teszi lehetővé). A kurzusba történő bevez...

Üzenőfal létrehozása

Próbálkozom ezekkel a web 2-es eszközökkel, és ahogy belemélyedek egyre jobban megtetszenek. Azt a baj, hogy amikor a negyedik - ötödik eszközt használom, az elsőket már el is felejtettem. Jól van ez így? Saját tanítási gyakorlatomban csak fokozatosan (pl. egy darabig kizárólag csak egyet - kettőt használnék) vezetném be. A gondolattérkép és az üzenőfal tünik számomra a legalkalmasabbnak a mindennapi használatra. Aztán majd lassan tovább. Nem akarok elveszni a sűrű rengetegbe. Üzenőfalam jelen állapotában így néz ki: http://www.protopage.com/vasarhelyi Ezt látjátok, ha klikkeltek

Feladatleadás

Megint kések a határidős feladatom leadásával, pedig nagyon igyekszem (mentségemre legyen mondva, hogy "csak 2 nap a csúszásom"). A tanfolyami aktivitásomat kellne bemutatnom, az eltelt 4-5 hét alatt (már ennyi ideje dolgozunk közösen, hogy repül az idő!). Szóval szerintem dolgoztam keményen (persze lehetett volna még szorosabban is beosztani az időt) - nagyon nehéz a saját időbeosztásom alapján gazdálkodni az idővel és a tananyaggal. A tevékenykedéseimet összefoglaltam egy dokumentumban, melyet most itt teszek közzé. http://docs.google.com/Doc?id=ddqn34dm_4sq5xxkgs