Ugrás a fő tartalomra

Mit csináltam eddig?

Hát véleményem szerint már nagyon sok mindent, de mégis úgy érzem, hogy alig haladok valahová. Olyan sok információt kapok mindig amikor belépek a tenegen-be, hogy csak kapkodom a fejem. Rájövök, hogy még ezt a cikket sem olvastam el, pedig már beszélgetés is van róla. Azért nem csüggedek, de örülök, hogy őszi szünet van, így legalább egy kicsit pótolhatok.
Szóval eddigi cselekedeteim:
2009 október 22-én kaptam levelet Gelencsér Anikótól, melyben tájékoztatott hogyan tudok regisztrálni a http://www.tenegen.eu/tmoodle oldalon. Nem késlekedtem sokat, másnapra megtörtént a regisztráció és elkezdtem ismerkedni a Moodle keretrendszerrel (számomra új felület). Próbálkoztam hirtelen a bemutatkozással az Agórán, mely kis segítséggel megtörtént.

Október 23-án Marika fórum felvetéséhez hozzászólva, próbáltam gondolataimat kifejteni, hogy az e-learning módszerek bevezetéséhez kapcsolódó erőforrás ellátottságban mi a tapasztalatom. Én azt gondolom, hogy bármely módszer bevezetése, alkalmazása és elterjedése a pedagógus személyes hozzáállásán múlik. Ismert olyan iskola számomra, ahol évek óta porosodnak az interaktív táblák a szertárban, nem nyút hozzá a takarító nénin kívül senki. Itt azért a továbbképzéseknek is fontos szerepe lenne, mielőtt bevezetésre kerül valami, előtte célszerű megismerteteni a használókkal (jelen esetben a pedagógusokkal).

Jó dolognak tartom, hogy megismerhetem mások véleményét is a témában, ez sok esetben még tantestületen belül is sokszor hiányzik.

Több fórum felvetéshez hozzászóltam (szerepcsere, kreativitás és az iskola, NET generáció), és próbálom követni a Ti hozzászólásaitokat is, bevallom néha elvesztem szemem elől az utat. Szeretném nyomon követni a számomra érdekesnek vélt felvetéseket, ezért beiratkoztam néhány tanulási naplóba rendszeres olvasónak, így talán nem maradok le a folyamatról.


Eddig nem is figyeltem a formázásokra, pedig így sorkizártan szebb a megjelenés!


Visszatérve a munkálkodásaimra, olvasgattam a könyvet (tananyagot), és végeztem a gyakorlatokat is. Néha kicsit melléfogtam (üzenetet küldtem a Farkas Robinak pedig Marikának szerettem volna, majd Rétsághy Zsoltnak újra elküldte az üdvözlést), keresgéltem a fogalomtárban (amit nagyon hasznosnak találok, és vallom, hogy a tanulás folyamatában sok esetben ott akad el a dolog, hogy nem vagyunk tiszában egy-egy szó jelentésével, tartalmával). Itt az e-learning keretrendszer kifejezésnek néztem utána (majd a többi fogalommal ismerkedtem, sőt saját fogalmat is illesztettem be, melyhez még képet is sikerült társítanom).

Természetesen a játékokról sem mondtam le (pedig nem is vagyok egy nagy játékos), a keresztrejtvény mellett kipróbáltam az akasztófát, a sudokut (itt egy kicsit bosszankodtam, mert csak a fogalmak megadása után számolta a pontjaimat, pedig hamarabb kitöltöttem), a rejtett szavakat és képeket. Hasznosnak véltem a fogalmak tanulásához, ezért némelyikkel többször is próbálkoztam.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A tanulás jövője MOOC!

Kedves Olvasó! Legutóbbi továbbképzésemmel kapcsolatos élményemet szeretném megosztani veled az alábbi rövid írásban.  Május végén fejeztem be a Tempus Közalapítvány első nyílt online kurzusát, amelynek címe: " A tanulás jövője MOOC !" A Tempus Közalapítvány elkötelezett híve a pedagógus továbbképzéseknek, ezen belül is a digitális oktatás fejlesztését és a jó gyakorlatok terjesztését kiemelt feladatuknak tekinti. Ebből kiindulva és a  korábban létrehozott   Digitális Módszertár   ötlettárba feltöltött "tudásra" építve alkotta meg ezt a képzést, amelynek célja, hogy minél több pedagógus használja és építse be a mindennapi munkába a digitális módszereket, eszközöket. Ehhez kaptam nagyon sok segítséget, ötletet, biztatást és támogatást. A kurzuson ingyenesen, saját tempómban tudtam végighaladni a Canvas LMS tanulásmenedzsment rendszer segítségével (amerikai tartalomalapú keretrendszer, amely az online tanulást teszi lehetővé). A kurzusba történő bevez...

Üzenőfal létrehozása

Próbálkozom ezekkel a web 2-es eszközökkel, és ahogy belemélyedek egyre jobban megtetszenek. Azt a baj, hogy amikor a negyedik - ötödik eszközt használom, az elsőket már el is felejtettem. Jól van ez így? Saját tanítási gyakorlatomban csak fokozatosan (pl. egy darabig kizárólag csak egyet - kettőt használnék) vezetném be. A gondolattérkép és az üzenőfal tünik számomra a legalkalmasabbnak a mindennapi használatra. Aztán majd lassan tovább. Nem akarok elveszni a sűrű rengetegbe. Üzenőfalam jelen állapotában így néz ki: http://www.protopage.com/vasarhelyi Ezt látjátok, ha klikkeltek

Teszt-Elek

Elkezdtem a TC01A01 kódszámú feladatot, melyben leírtam az eddigi tapasztalatokat (még csak keveset). Igaz, hogy csak november 20-án határidős a feladat, de semmi gond mert addig bármikor szerkeszthető. Menet közben kitöltöttem újból az előzetes tudásszintmérő tesztet is, de azt írja, hogy az első hét után töltsem ki megint. Lehet, hogy valamit rosszul csináltam? Azt gondoltam, hogy majd a két adatot összeveti a gép, de nekem kellett. Azért van fejlődés! Bízhatok magamban, mert a keretrendszerről és szolgáltatásairól már sokkal többet tudok. Nagyon várom már a felmérést a tanulóim körében is, hogy milyen eredmények jönnek ki, (átnéztem a tesztet, Anikónak jeleztem pár dolgot -nagyon gyorsan reagált!). Jövő héten videokonferencia ! -pontos időpont egyeztetés alatt. Visszatérve a tesztre, még van tanulnivalóm pl. az itthon elterjedt LMS rendszerekről (WebCT, Moodle-ezt már kezdem kapizsgálni). A tesztben "Közösségi könyvjelzőn" a blog bejegyzéseket kell értenem? -ha igen, akkor...