Hát véleményem szerint már nagyon sok mindent, de mégis úgy érzem, hogy alig haladok valahová. Olyan sok információt kapok mindig amikor belépek a tenegen-be, hogy csak kapkodom a fejem. Rájövök, hogy még ezt a cikket sem olvastam el, pedig már beszélgetés is van róla. Azért nem csüggedek, de örülök, hogy őszi szünet van, így legalább egy kicsit pótolhatok.
Szóval eddigi cselekedeteim:
2009 október 22-én kaptam levelet Gelencsér Anikótól, melyben tájékoztatott hogyan tudok regisztrálni a http://www.tenegen.eu/tmoodle oldalon. Nem késlekedtem sokat, másnapra megtörtént a regisztráció és elkezdtem ismerkedni a Moodle keretrendszerrel (számomra új felület). Próbálkoztam hirtelen a bemutatkozással az Agórán, mely kis segítséggel megtörtént.
Szóval eddigi cselekedeteim:
2009 október 22-én kaptam levelet Gelencsér Anikótól, melyben tájékoztatott hogyan tudok regisztrálni a http://www.tenegen.eu/tmoodle oldalon. Nem késlekedtem sokat, másnapra megtörtént a regisztráció és elkezdtem ismerkedni a Moodle keretrendszerrel (számomra új felület). Próbálkoztam hirtelen a bemutatkozással az Agórán, mely kis segítséggel megtörtént.
Október 23-án Marika fórum felvetéséhez hozzászólva, próbáltam gondolataimat kifejteni, hogy az e-learning módszerek bevezetéséhez kapcsolódó erőforrás ellátottságban mi a tapasztalatom. Én azt gondolom, hogy bármely módszer bevezetése, alkalmazása és elterjedése a pedagógus személyes hozzáállásán múlik. Ismert olyan iskola számomra, ahol évek óta porosodnak az interaktív táblák a szertárban, nem nyút hozzá a takarító nénin kívül senki. Itt azért a továbbképzéseknek is fontos szerepe lenne, mielőtt bevezetésre kerül valami, előtte célszerű megismerteteni a használókkal (jelen esetben a pedagógusokkal).
Jó dolognak tartom, hogy megismerhetem mások véleményét is a témában, ez sok esetben még tantestületen belül is sokszor hiányzik.
Több fórum felvetéshez hozzászóltam (szerepcsere, kreativitás és az iskola, NET generáció), és próbálom követni a Ti hozzászólásaitokat is, bevallom néha elvesztem szemem elől az utat. Szeretném nyomon követni a számomra érdekesnek vélt felvetéseket, ezért beiratkoztam néhány tanulási naplóba rendszeres olvasónak, így talán nem maradok le a folyamatról.
Eddig nem is figyeltem a formázásokra, pedig így sorkizártan szebb a megjelenés!
Visszatérve a munkálkodásaimra, olvasgattam a könyvet (tananyagot), és végeztem a gyakorlatokat is. Néha kicsit melléfogtam (üzenetet küldtem a Farkas Robinak pedig Marikának szerettem volna, majd Rétsághy Zsoltnak újra elküldte az üdvözlést), keresgéltem a fogalomtárban (amit nagyon hasznosnak találok, és vallom, hogy a tanulás folyamatában sok esetben ott akad el a dolog, hogy nem vagyunk tiszában egy-egy szó jelentésével, tartalmával). Itt az e-learning keretrendszer kifejezésnek néztem utána (majd a többi fogalommal ismerkedtem, sőt saját fogalmat is illesztettem be, melyhez még képet is sikerült társítanom).
Természetesen a játékokról sem mondtam le (pedig nem is vagyok egy nagy játékos), a keresztrejtvény mellett kipróbáltam az akasztófát, a sudokut (itt egy kicsit bosszankodtam, mert csak a fogalmak megadása után számolta a pontjaimat, pedig hamarabb kitöltöttem), a rejtett szavakat és képeket. Hasznosnak véltem a fogalmak tanulásához, ezért némelyikkel többször is próbálkoztam.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése