Ugrás a fő tartalomra

Folytatás...

Tovább folytatva a tanulást, újabb gyakorlatot végeztem, mégpedig a keretrendszeben kerestem olyan információs blokkot, amelyről egy kicsit bővebben is írok most nektek.
A nyitó oldalon a Helyszínek címet viselő térkép jó kis áttekintést nyújt a tanfolyami résztvevők földrajzi elhelyezkedéséről (és kiderül számomra, hogy zömmel a dunántúli régióból vannak kollégák - ők innovatívabbak lennének, vagy ne vonjak le messzemenő következtetést ebből?). Ugyanitt találtam a Segítség blokkot is, melyet gyakran olvasgatok, hiszen itt aktív linkekkel lépésenként végigvezetve kaphatok segítséget az elvégzendő feladatokról. Mindenkinek ajánlom!
Belépve a kurzusba (TC01), az információs blokkok változnak, itt az Elkövetkezendő események panelre érdemes figyelni, az eyges dátumokhoz vannak hozzárendelve a tevékenységek (hogy nehogy elfeledjem a feladataimat). Benéztem még a Diákok és tanárok a neten "rovatba" is, itt hasznos fogalmakat sikerült tisztáznom magamban, megosztom hátha hasznosnak biszonyul másnak is: http://oktatas.blog.fn.hu/index.php?view=bejegyzes_oldal&bejid=64141&bejcim=elearning_123n0&todo=/.
Megnéztem Ken Robinson honlapját, és előadását. Vicces egy úriember, és jó előadó. Persze a mondanivalója az ami igazán megfogja a közönséget, így engem is. Több olyan dologban megerősített amit eddig is többé-kevésbé képviseltem. Amikor én voltam iskolás (általános)akkor volt olyan osztálytársam, akinek nehezen ment a matek (nem tudtuk, hogy diszkalkuliás-e), de kiválóan focizott. Volt olyan aki gyönyörűen énekelt, de nem tudott orszul megtanulni (akkor még az volt a trendi), és folytathatnám a sort. Mi változott? Most is vannak olyan gyerekek, akik valamely területen problémásak (mostmár tudjuk, hogy mi a bajuk -SNI), ugyanakkor más területen kiemelkedőek. És mit teszünk? Próbáljuk a hiányosságait javítgatni (különóra, felzárkóztató, korrepetálás, fejlesztő óra...), és a gyereknek már se energiája, se ideje nem marad arra, hogy ahhoz amihez igazán ért azt fejlessze magában tovább. Én hiszem, hogy sok olyan tehetség elkallódik jelenlegi iskolarendszerünkben, akinek "nem sikerül művésznek maradnia"! Itt érzem az oktatási rendszer, a pedagógusok felelősségét.
Véleményem szerint az e-tanulás, a számítógép (hálózat, internet) sokat segíthet azokon a gyerekeken, akik képességeik alapján többet szeretnének kapni egy-egy tudományterületből (művészetek, nyelv, matematika...), itt az esetleges "stréber" megjegyzéseket sem kell fogadnia, lehetőségeit kibontakoztathatja. Ugyanakkor a lemaradó, hiányosságokkal küzdő tanulóknak is sokat segítene, hiszen saját tempójában, sok-sok gyakorlással, kis lépésekkel, megszégyenülés nélkül lenne lehetősége a hiányosságainak pótlására. Természetesen nagyon fontos a tanulónak a motiváltsága, de mivel a számítógép, az internet a diák "természetes közege" talán nem reménytelen a "legellenálóbb" diákot is az e-learning felé terelgetni.

Megjegyzések

  1. Attila, abszolút igazad van abban, amire az e-tanulást alkalmasnak találod. A tehetség továbbfejlesztése és a felzárkóztatás egyaránt olyan terület, amelyet úgy lehet ezzel a módszerrel fejleszteni, hogy a többi diák ne kezdhesse ki (ezért vagy azért) a külön ütemben dolgozó diákot.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szeretem, ha csak bólogathatok, hogy igen, igen én is hasonlóan gondolom:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A tanulás jövője MOOC!

Kedves Olvasó! Legutóbbi továbbképzésemmel kapcsolatos élményemet szeretném megosztani veled az alábbi rövid írásban.  Május végén fejeztem be a Tempus Közalapítvány első nyílt online kurzusát, amelynek címe: " A tanulás jövője MOOC !" A Tempus Közalapítvány elkötelezett híve a pedagógus továbbképzéseknek, ezen belül is a digitális oktatás fejlesztését és a jó gyakorlatok terjesztését kiemelt feladatuknak tekinti. Ebből kiindulva és a  korábban létrehozott   Digitális Módszertár   ötlettárba feltöltött "tudásra" építve alkotta meg ezt a képzést, amelynek célja, hogy minél több pedagógus használja és építse be a mindennapi munkába a digitális módszereket, eszközöket. Ehhez kaptam nagyon sok segítséget, ötletet, biztatást és támogatást. A kurzuson ingyenesen, saját tempómban tudtam végighaladni a Canvas LMS tanulásmenedzsment rendszer segítségével (amerikai tartalomalapú keretrendszer, amely az online tanulást teszi lehetővé). A kurzusba történő bevez...

Üzenőfal létrehozása

Próbálkozom ezekkel a web 2-es eszközökkel, és ahogy belemélyedek egyre jobban megtetszenek. Azt a baj, hogy amikor a negyedik - ötödik eszközt használom, az elsőket már el is felejtettem. Jól van ez így? Saját tanítási gyakorlatomban csak fokozatosan (pl. egy darabig kizárólag csak egyet - kettőt használnék) vezetném be. A gondolattérkép és az üzenőfal tünik számomra a legalkalmasabbnak a mindennapi használatra. Aztán majd lassan tovább. Nem akarok elveszni a sűrű rengetegbe. Üzenőfalam jelen állapotában így néz ki: http://www.protopage.com/vasarhelyi Ezt látjátok, ha klikkeltek

Teszt-Elek

Elkezdtem a TC01A01 kódszámú feladatot, melyben leírtam az eddigi tapasztalatokat (még csak keveset). Igaz, hogy csak november 20-án határidős a feladat, de semmi gond mert addig bármikor szerkeszthető. Menet közben kitöltöttem újból az előzetes tudásszintmérő tesztet is, de azt írja, hogy az első hét után töltsem ki megint. Lehet, hogy valamit rosszul csináltam? Azt gondoltam, hogy majd a két adatot összeveti a gép, de nekem kellett. Azért van fejlődés! Bízhatok magamban, mert a keretrendszerről és szolgáltatásairól már sokkal többet tudok. Nagyon várom már a felmérést a tanulóim körében is, hogy milyen eredmények jönnek ki, (átnéztem a tesztet, Anikónak jeleztem pár dolgot -nagyon gyorsan reagált!). Jövő héten videokonferencia ! -pontos időpont egyeztetés alatt. Visszatérve a tesztre, még van tanulnivalóm pl. az itthon elterjedt LMS rendszerekről (WebCT, Moodle-ezt már kezdem kapizsgálni). A tesztben "Közösségi könyvjelzőn" a blog bejegyzéseket kell értenem? -ha igen, akkor...