Ugrás a fő tartalomra

Folytatás...

Tovább folytatva a tanulást, újabb gyakorlatot végeztem, mégpedig a keretrendszeben kerestem olyan információs blokkot, amelyről egy kicsit bővebben is írok most nektek.
A nyitó oldalon a Helyszínek címet viselő térkép jó kis áttekintést nyújt a tanfolyami résztvevők földrajzi elhelyezkedéséről (és kiderül számomra, hogy zömmel a dunántúli régióból vannak kollégák - ők innovatívabbak lennének, vagy ne vonjak le messzemenő következtetést ebből?). Ugyanitt találtam a Segítség blokkot is, melyet gyakran olvasgatok, hiszen itt aktív linkekkel lépésenként végigvezetve kaphatok segítséget az elvégzendő feladatokról. Mindenkinek ajánlom!
Belépve a kurzusba (TC01), az információs blokkok változnak, itt az Elkövetkezendő események panelre érdemes figyelni, az eyges dátumokhoz vannak hozzárendelve a tevékenységek (hogy nehogy elfeledjem a feladataimat). Benéztem még a Diákok és tanárok a neten "rovatba" is, itt hasznos fogalmakat sikerült tisztáznom magamban, megosztom hátha hasznosnak biszonyul másnak is: http://oktatas.blog.fn.hu/index.php?view=bejegyzes_oldal&bejid=64141&bejcim=elearning_123n0&todo=/.
Megnéztem Ken Robinson honlapját, és előadását. Vicces egy úriember, és jó előadó. Persze a mondanivalója az ami igazán megfogja a közönséget, így engem is. Több olyan dologban megerősített amit eddig is többé-kevésbé képviseltem. Amikor én voltam iskolás (általános)akkor volt olyan osztálytársam, akinek nehezen ment a matek (nem tudtuk, hogy diszkalkuliás-e), de kiválóan focizott. Volt olyan aki gyönyörűen énekelt, de nem tudott orszul megtanulni (akkor még az volt a trendi), és folytathatnám a sort. Mi változott? Most is vannak olyan gyerekek, akik valamely területen problémásak (mostmár tudjuk, hogy mi a bajuk -SNI), ugyanakkor más területen kiemelkedőek. És mit teszünk? Próbáljuk a hiányosságait javítgatni (különóra, felzárkóztató, korrepetálás, fejlesztő óra...), és a gyereknek már se energiája, se ideje nem marad arra, hogy ahhoz amihez igazán ért azt fejlessze magában tovább. Én hiszem, hogy sok olyan tehetség elkallódik jelenlegi iskolarendszerünkben, akinek "nem sikerül művésznek maradnia"! Itt érzem az oktatási rendszer, a pedagógusok felelősségét.
Véleményem szerint az e-tanulás, a számítógép (hálózat, internet) sokat segíthet azokon a gyerekeken, akik képességeik alapján többet szeretnének kapni egy-egy tudományterületből (művészetek, nyelv, matematika...), itt az esetleges "stréber" megjegyzéseket sem kell fogadnia, lehetőségeit kibontakoztathatja. Ugyanakkor a lemaradó, hiányosságokkal küzdő tanulóknak is sokat segítene, hiszen saját tempójában, sok-sok gyakorlással, kis lépésekkel, megszégyenülés nélkül lenne lehetősége a hiányosságainak pótlására. Természetesen nagyon fontos a tanulónak a motiváltsága, de mivel a számítógép, az internet a diák "természetes közege" talán nem reménytelen a "legellenálóbb" diákot is az e-learning felé terelgetni.

Megjegyzések

  1. Attila, abszolút igazad van abban, amire az e-tanulást alkalmasnak találod. A tehetség továbbfejlesztése és a felzárkóztatás egyaránt olyan terület, amelyet úgy lehet ezzel a módszerrel fejleszteni, hogy a többi diák ne kezdhesse ki (ezért vagy azért) a külön ütemben dolgozó diákot.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szeretem, ha csak bólogathatok, hogy igen, igen én is hasonlóan gondolom:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Elektronikus könyvtár...

Az elektronikus könyvtárba látogattam, megkerestem Kulcsár Zsolt tanulmányát (sőt már olvasgatom is, nem mondom, hogy könnyen emésztem, de átrágom magam rajta). Nem is erről, hanem a könyvtárról, mint a tanulást segítő "eszközről" ejtenék néhány gondolatot. Nem tudom, mennyire népszerű a fiatalok körében ez az oldal (az én diákjaim egyike sem jelölte meg, hogy ajánlaná valakinek), de én mindenképpen megtenném, hogy búvárkodjanak benne. Amikor az iskolában készültünk a népmese napjára, innen ajánlottunk a gyerekenek könyvet, és a kitűzött feladatokat csak akkor tudták megoldani, ha ellátogattak erre az oldalra. Biztosan tudom, hogy akkor meglátogatták, de azóta... Azt gondolom, hogy még mindig jobban szeretünk papír alapú dokumenteket olvasni (magamból kiindulva), a gyerekek esetében is látom, hogy inkább kinyomtatják a szükséges részeket, ha olvasniuk kell (persze egyre kevesebbet, legalábbis kötelezőt). Én nem is szeretem ezt a "kötelező" megjelölést -bocsánat a ma...

Üzenőfal létrehozása

Próbálkozom ezekkel a web 2-es eszközökkel, és ahogy belemélyedek egyre jobban megtetszenek. Azt a baj, hogy amikor a negyedik - ötödik eszközt használom, az elsőket már el is felejtettem. Jól van ez így? Saját tanítási gyakorlatomban csak fokozatosan (pl. egy darabig kizárólag csak egyet - kettőt használnék) vezetném be. A gondolattérkép és az üzenőfal tünik számomra a legalkalmasabbnak a mindennapi használatra. Aztán majd lassan tovább. Nem akarok elveszni a sűrű rengetegbe. Üzenőfalam jelen állapotában így néz ki: http://www.protopage.com/vasarhelyi Ezt látjátok, ha klikkeltek

Feladatleadás

Megint kések a határidős feladatom leadásával, pedig nagyon igyekszem (mentségemre legyen mondva, hogy "csak 2 nap a csúszásom"). A tanfolyami aktivitásomat kellne bemutatnom, az eltelt 4-5 hét alatt (már ennyi ideje dolgozunk közösen, hogy repül az idő!). Szóval szerintem dolgoztam keményen (persze lehetett volna még szorosabban is beosztani az időt) - nagyon nehéz a saját időbeosztásom alapján gazdálkodni az idővel és a tananyaggal. A tevékenykedéseimet összefoglaltam egy dokumentumban, melyet most itt teszek közzé. http://docs.google.com/Doc?id=ddqn34dm_4sq5xxkgs